Daftar PayPerClick Malaysia

Sunday 18 January 2015

Apa Itu PayPerClick Malaysia

Soal Jawab PayPerClick Malaysia

1. Apa itu Malaysian PayPerClick?
Malaysian PayPerClick adalah merupakan syarikat pengiklanan yang berdaftar dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia (SSM) yang berasaskan perkhidmatan pengiklanan secara online dalam Bahasa Inggeris dan Bahasa Melayu yang membolehkan pengiklan untuk mencapai ribuan pelawat dari Malaysia dengan menampilkan iklan mereka di halaman Malaysian PayPerClick.

2. Siapakah pemilik Malaysian PayPerClick?
Malaysian PayPerClick adalah merupakan milik penuh syarikat pengiklanan dari Malaysia iaitu Marketing Global Net(SA0157745-T).

3. Apakah Malaysian PayPerClick merupakan program skim cepat kaya atau program yang sejenis dengannya?
TIDAK!. Malaysian PayPerClick BUKAN skim cepat kaya, BUKAN surfing automatik, BUKAN multi level marketing(MLM), BUKAN sistem pyramid, BUKAN skim ponzi ataupun sistem matrix. TETAPI Malaysian PayPerClick adalah merupakan perkhidmatan pengiklanan yang boleh memberikan trafik pelawat yang tinggi dan pantas kepada website pengiklan serta memberikan tambahan duit poket kepada pelawat. Malaysian PayPerClick adalah berasaskan WIN - WIN Basis kepada semua pihak.
Definisi perkataan;
Unik Pelawat = Ketika pelawat login dalam sistem Malaysian PayPerClick 


SOALAN BERKAITAN ADVERTISEMENT/IKLAN

4. Apakah jenis perkhidmatan iklan yang ditawarkan Malaysian PayPerClick?
Malaysian PayPerClick menawarkan sebanyak 10 jenis pengiklanan kepada pengiklan antaranya adalah seperti Link Ad Hits, Guaranteed Signups, PTP Hits, X-Credits, Paid Emails Hits, Paid To Read Hits, Featured Ad Views, Banner Ad Views, Featured Banner Ad Views dan Featured Link Rotation.

5. Apa itu pengiklanan Link Ad Hits?
Pengikalanan Link Ad Hits juga dikenali sebagai PTC Ads dimana pengiklanan ini akan dikenakan caj kepada pengiklan apabila pelawat meng-klik link iklan dan melawat website pengiklan dalam tempoh masa tertentu berdasarkan pakej iklan. Pengiklan tidak akan dicaj sekiranya link iklan tersebut tidak diklik oleh pelawat/ahli. Link iklan PTC hanya aktif kepada unik pelawat/ahli sahaja dimana orang yang sama tidak akan dapat melihat link iklan selepas iklan di klik. 

6. Apa itu pengiklanan Guaranteed Signups?
Pengiklanan Guaranteed Signups juga dikenali sebagai Signup Offers dimana pelawat perlu mendaftar(signup) di website atau borang yang disediakan pengiklan. Pengiklanan ini hanya dicaj kepada pengiklan sekiranya pelawat tersebut telah disahkan oleh pengiklan mendaftar dilink/borang yang disediakan pengiklan. Pengesahan ini perlu dilakukan dalam tempoh 10 hari dan sekiranya pengesahan tidak dilakukan dalam tempoh tersebut maka secara automatik sistem akan menganggap pengiklan bersetuju untuk mengesahkan pendaftaran pelawat. 

7. Apa itu pengiklanan X-Credits?
Pengiklanan X-Credits juga di kenali sebagai Click Exchange Sites dimana unik pelawat akan mengklik link website pengiklan dan melihat website tersebut selama 5 saat kemudian akan diselang seli dengan link website pengiklan lain setelah link tersebut disahkan oleh pelawat tersebut. 

8. Apa itu pengiklanan Paid To Read Hits?
Pengiklanan Paid To Read Hits juga dikenali sebagai PTR Ads dimana pelawat akan membaca ayat-ayat promosi pengiklan dan seterusnya dibawah ke halaman website pengiklan untuk beberapa masa tertentu berdasarkan pakej pengiklanan. Teknik pengiklanan ini adalah sesuai bagi pengiklan yang bijak menulis ayat-ayat promosi iklan(Killer Text) seperti faedah produk dan sebagainya. Selepas itu, pelawat akan dibawah ke halaman website pengiklan untuk tindakan lanjut pelawat bagi menentukan sama ada pelawat berminat dengan tawaran seperti yang terdapat di ayat-ayat promosi pengiklan. Link iklan PTR Ads hanya aktif kepada unik pelawat sahaja, dimana pelawat yang sama tidak akan dapat melihat link iklan selepas iklan di klik.

9. Apa itu pengiklanan Featured Ad Views?
Pengiklanan Featured Ad Views adalah gabungan iklan banner, text dan link yang terdapat dibawah header website Malaysian PayPerClick. Sistem hanya memaparkan sebanyak 3 banner pengiklan secara berselang seli(Rotation). Tujuan sistem berbuat demikian adalah bagi memastikan tidak berlaku persaingan anatara banner dengan banner pengiklan lain. Ini akan memberi peluang yang lebih tinggi pelawat melihat banner pengiklan. Kredit iklan Featured Ad Views dicaj apabila giliran banner iklan dipaparkan. Banner yaang tidak dipaparkan tidak akan dicaj. 

10. Apa itu pengiklanan Banner Ad Views?
Pengiklanan Banner Ad Views adalah iklan banner yang bersaiz 468x60 yang berada di header website Malaysian PayPerClick. Selain itu, ketika pelawat/ahli melihat iklan PTC dan PTR, banner ini juga akan dipaparkan oleh sistem disebelah kanan header. Sistem hanya memaparkan sebanyak 1 banner pengiklan secara berselang seli(Rotation). Tujuan sistem berbuat demikian adalah bagi memastikan tidak berlaku persaingan anatara banner dengan banner pengiklan lain. Ini akan memberi peluang yang lebih tinggi pelawat melihat banner pengiklan. Kredit iklan Banner Ad Views dicaj apabila giliran banner iklan dipaparkan. Banner yaang tidak dipaparkan tidak akan dicaj. 

11. Apa itu pengiklanan Featured Banner Ad Views?
Pengiklanan Featured Banner Ad Views adalah iklan banner bersaiz 180x100 yang berada disisi sebelah kiri website Malaysian PayPerClick. Sistem juga hanya memamparkan sebanyak 2 banner iklan secara berselang seli(Rotation). Tujuan sistem berbuat demikian adalah bagi memastikan tidak berlaku persaingan anatara banner dengan banner pengiklan lain. Ini akan memberi peluang yang lebih tinggi pelawat melihat banner pengiklan. Kredit iklan Featured Banner dicaj apabila giliran banner iklan dipaparkan. Banner yaang tidak dipaparkan tidak akan dicaj. 

12. Apa itu pengiklanan Featured Link Rotation?
Pengiklanan Featured Link Rotation adalah link iklan website anda yang dipaparkan di header website Malaysian PayPerclick secara bulanan. Malaysian PayPerClick hanya memaparkan 2 link iklan dan link tersebut akan diselang seli (Rotate) dengan link iklan lain pada setiap kali pelawat melawat website Malaysian PayPerClick. Kredit iklan anda hanya dicaj apabila giliran link iklan anda dipaparkan.

13. Adakah semua jenis pengiklanan yang ditawarkan mempunyai sistem Ad-tracking?
Ya! Semua jenis pengiklanan mempunyai Add Tracking. Anda boleh melihat status dan jumlah klik iklan anda oleh pelawat bagi semua kategori iklan.. 

14. Adakah pengiklanan saya selamat daripada Fraud Click atau Software Auto Click? Jika ya! Bagaimanakah Malaysian PayPerClick menyekat fraud click, software autoclick atau apa sahaja program yang berunsur fraud click?
Ya! Sudah tentu iklan anda selamat daripada unsur-unsur fraud click seperti program autoclick atau website autoclick atau software autoclick atau apa sahaja yang serupa dengannya. Ya, Kami menjamin 100% berkaitan keselamatan iklan anda di Malaysian PayPerClick dengan sistem keselamatan canggih yang kami sediakan iaitu "Anti Cheating System". Antaranya kami telah menyediakan sistem pengesahan klik yang tidak boleh dilakukan oleh mana-mana sistem berunsur fraud click seperti program/website/software autoclick. Pengesahan klik tersebut hanya boleh dilakukan oleh unik pelawat sahaja sebanyak 1 kali bagi tujuan mengelakkan pengiklan mengalami kerugian kredit iklan dan objektif pengiklanan tercapai. Klik daripada bukan unik pelawat tidak akan memberi kesan kepada jumlah kredit iklan anda kerana mereka tidak berupaya melakukan pengesahan klik malah meningkatkan trafik pelawat ke website anda. Selain itu, sistem kami juga boleh mengesan fraud click tersebut melalui pengesahan kedua sistem yang hanya boleh dilakukan oleh manusia sahaja. Pengesahan kedua tersebut adalah berbentuk soalan umum dan sebagai pengesahan daripada unik pelawat perlu memilih jawapan yang telah disediakan. Akhirnya tindakan daripada kami adalah menyekat IP address dan domain pelawat daripada memasuki sistem kami.. 

15. Adakah iklan boleh ditarik balik?
Ya! anda boleh menarik balik pengiklanan anda dengan menekan perkataan "Retraction" pada akaun pengiklanan anda. 

16. Adakah saya boleh menambah kredit pada pengiklanan yang sama?
Ya! anda boleh menambah kredit pada pengiklanan yang sama dengan menekan perkataan "Add" pada akaun pengiklanan anda. 

17. Bagaimanakah caranya saya membeli iklan?
Anda boleh membeli iklan secara automatik ataupun secara manual. Pembelian secara automatik adalah melalui bayaran Account Refund atau Paypal. Manakala pembelian secara manual adalah melalui bayaran yang dilakukan melalui Maybank atau Cimb. 

18. Apakah jenis bayaran yang diterima untuk membeli iklan?
Anda boleh membuat bayaran melalui akaun Maybank, Cimb, Paypal atau Account Refund anda.

19. Apa itu Account Refund?
Account refund adalah jumlah baki akaun anda. Anda boleh menggunakan account refund anda untuk membuat sebarang belian iklan atau apa sahaja pakej di Malaysian PayPerClick. Kelebihan belian melalui account refund, belian anda tersebut akan aktif atau lulus serta merta tanpa memerlukan kelulusan daripada Malaysian payPerClick. 

20. Berapa lamakah pengiklanan yang dibeli aktif atau diluluskan?
Pengiklanan akan diaktif dan diluluskan dalam tempoh 5 jam hingga 24 jam. Sekiranya selepas tempoh 24jam iklan anda masih belum diaktifkan atau diluluskan sila hubungi kami di support tickets dengan segera yang disediakan di ruangan akaun anda. 

21. Adakah pihak Malaysian PayPerClick ada menawarkan pakej pengiklanan istimewa?
Ya! Pihak Malaysian menawarkan pakej iklan istimewa untuk tempoh tertentu. Pakej tersebut tersebut akan luput pada bila-bila masa sahaja. 

22. Apakah yang dimaksudkan "Daily Limits"?
Daily Limits adalah had iklan yang dipaparkan setiap hari. Sekiranya anda berniat untuk menghadkan paparan iklan anda setiap hari, kami mencadangkan hanya dihadkan kepada Banner, Featured Banner atau Featured Ads sahaja. Kami mencadangkan anda tidak menghadkan paparan iklan Pay To Click, Paid To Read Ads, Paid To Sign up atau Paid To Read Emails kerana semua kategori iklan ini tidak boleh di klik lebih daripada sekali oleh unik pelawat/Ahli. Pengiklan tidak akan dicaj sekiranya terdapat klik daripada bukan unik pelawat. 

23. Apakah sebabnya iklan saya dibatalkan atau dilarang daripada disiarkan?
Kerana iklan anda melanggar peraturan yang ditetapkan seperti kandungan iklan anda mempunyai unsur porno, seks, peralatan seks atau apa sahaja kandungan iklan yang tidak sesuai untuk semua lapisan masyarakat, pendek kata website mengandungi "ADULT CONTENT" adalah dilarang. Selain itu, website yang mempromosi virus atau mengandungi virus juga menyalahi peraturan serta website yang menganggu keselamatan sistem juga adalah dilarang. Contoh; website yang menganggu perjalanan sistem adalah http://www.infinitidownline.com (Website dilarang). Website yang bersifat Scam juga adalah dilarang mengiklan di Malaysian PayPerClick. 

24. Adakah sekiranya iklan saya dibatalkan kerana melanggar peraturan yang ditetapkan, kredit iklan akan dikembalikan semula?
Tidak! iklan yang dibatalkan atau disekat kerana melanggar peraturan yang ditetapkan tidak akan dikembalikan oleh sistem.

SOALAN BERKAITAN Members

25. Bolehkah saya membuka lebih daripada 1 akaun?
TIDAK!. Anda tidak dibenarkan membuka lebih daripada 1 akaun. Sekiranya kami mendapati anda berbuat demikian keahlian anda akan digantung.atau dihapuskan daripada sistem database kami.

26.Bagaimanakah saya memperolehi pendapatan melalui PayPerClick?
Anda boleh memperolehi pendapatan melalui pendapatan yang anda hasilkan sendiri, hasil klik daripada orang lain seperti Pelawat/Referral/Downline anda dan hasil pendapatan daripada bonus Admin.
 
27.Bagaimanakah saya boleh menghasilkan pendapatan sendiri?
Anda boleh menghasilkan pendapatan anda sendiri melalui Pay To Click(PTC), Pay To Read Ads(PTRA), Pay To Read Emails(PTRE) dan Pay To Signup(PTSU).

28. Bagaimanakah saya boleh memperolehi pendapatan melalui klik orang lain?
Anda boleh mendapat pendapatan daripada orang lain melalui Pay To Promote(pelawat), Referral(bawah anda) dan Downline(bawah referral anda). 

29. Bagaimanakah saya boleh mendapat pendapatan atau bonus daripada admin?
Anda boleh mendapat bonus daripada admin melalui bonus ketika sign in setiap hari (24 jam sekali) dan bonus extra klik(setiap klik ke-18)

30. Pada hari semalam selepas sign in, saya telah mendapat bonus tetapi pada hari ini ketika saya sign in saya mendapati saya tidak menerima sebarang bonus ini, kenapa?
Kerana untuk mendapatkan bonus sign in anda perlu masuk ke akaun anda selepas tempoh 24jam. Sebagai contoh; Semalam anda sign in pada jam 10.00 pagi, dan untuk mendapat bonus anda perlu sign in pada atau selepas jam 10.00 pagi. Anda boleh sign in pada bila-bila masa untuk melihat iklan. 

31. Apa itu Pay To Click(PTC)
Pay To Click adalah pendapatan yang dihasilkan melalui lawatan ke atas website pengiklan dalam tempoh masa tertentu berdasarkan kepada kelas iklan. 

32. Apa itu Pay To Promote(PTP)?
Pay To Promote adalah pendapatan hasil klik pelawat di link affiliate atau banner anda yang telah disediakan pada akaun anda. Anda tetap akan mendapat hasil Pay To Promote walaupun pelawat tersebut tidak mendaftar dibawah anda. Bagaimanapun, pendapatan Pay To Promote hanya kepada unik Pelawat/IP Address sahaja. 

33. Apa itu Pay To Read Ads (PTR)?
Pay To Read Ads adalah pendapatan yang dihasilkan melalui lawatan dan bacaan ke atas halaman artikel iklan dan website pengiklan. 

34. Apa itu Pay To Read Emails(PTRE)
Pay To Read Emails adalah pendapatan yang dihasilkan melalui lawatan dan bacaan ke atas email pengiklan. 

35. Apa itu Pay To Sign up?
Pay To Sign up adalah pendapatan yang dihasilkan ketika anda mendaftar dilink/borang yang telah disediakan pengiklan. Pendapatan ini hanya akan masuk ke akaun anda apabila pengiklan telah mengesahkan pendaftaran anda. 


36. Berapakah hasil pendapatan di Malaysian PayPerClick yang saya perolehi bagi setiap klik yang saya lakukan?
Hasil pendapatan di Malaysian PayPerClick mengikut pakej iklan adalah seperti berikut:
Kaedah Pendapatan
Pendapatan / Per klik
Kelas Iklan / Member
Masa View
Convert Credit
Pay To Click
10 Sen Perklik / RM0.1
Kelas A / Semua Ahli
130 Saat
5
5 Sen Perklik / RM0.05
Kelas B / Semua Ahli
85 Saat
4
3 Sen Perklik / RM0.03
Kelas C / Semua Ahli
45 Saat
2
1 Sen Perklik / RM0.01
Kelas D / Semua Ahli
10 Saat
1
Pay To Promote
RM0.0001 Per Pelawat Klik
Ahli Percuma / Free Member
Tiada
Tiada
RM0.0009 Per Pelawat Klik
Ahli Seumur Hidup / Privelege Member
Tiada
Tiada
1 Sen / RM0.01 Per Pelawat Klik
Ahli Premium / Premium Member
Tiada
Tiada
Pay To Read Ads
10 Sen Perklik / RM0.1
Kelas A / Semua Ahli
130 Saat
5
6 Sen Perklik / RM0.06
Kelas B / Semua Ahli
95 Saat
4
4 Sen Perklik / RM0.04
Kelas C / Semua Ahli
50 Saat
2
1.5 Sen Perklik / RM0.015
Kelas D / Semua Ahli
15 Saat
1
Paid To Signup
30 Sen Per Signup / RM0.30
Upgrade Member Sahaja
Tiada
Tiada
Pay To Read Emails
1.5 Sen / RM0.015
Semua Ahli
45 Saat
Tiada
Sign in Bonus
RM0.00005 / Per 24 jam
Semua Ahli
Tiada
Tiada
Click Bonus
RM0.0009 / Per 18 Klik
Semua Ahli
Tiada
Tiada


37. Adakah keahlian dalam Malaysian PayPerClick adalah 100% percuma?

Ya! Keahlian dalam Malaysian PayPerClick adalah 100% PERCUMA! Bagaimanapun, terdapat juga keahlian berbayar iaitu Privelege Member (Ahli Seumur Hidup) dan Premium Member (Ahli Bulanan).
Bil
Faedah Ahli
Ahli Percuma
Upgrade Member / Ahli Berbayar
Privelege
Premium
Bayaran Keahlian
RM0
RM15 / Seumur Hidup
RM39 / Setiap Bulan
1
Iklan PTSU
-
10 Sen - 30 Sen
10 Sen - 30 Sen
2
Level Pendapatan Referral / Downline
1% - 2 Level
10% - 2 Level
50% - 2 Level
3
Pendapatan Promosi / PTP
RM0.00003
RM0.0009
RM0.01 / 1 sen
4
X-Credit Upon Joining
20 X-Credits
3,000 X-Credits
3,000 X-Credits
5
Pendapatan Sign in
RM0.00001 / Setiap 24 Jam
RM0.00001/ Setiap 24 Jam
RM0.00001/ Setiap 24 Jam
6
Pendapatan Bonus Klik
RM0.00002 / 18 Klik Iklan
RM0.00002 / 18 Klik Iklan
RM0.00002 / 18 Klik Iklan
7
F. Ad Credits Upon Joining
-
50,000 Credits
100,000 Credits
8
Banner Credits Upon Joining
-
50,000 Credits
100,000 Credits
9
F. Banner Credits Upon Joining
-
50,000 Credits
100,000 Credits
10
Bonus Of Referral's Purchases
-
-
20% Bonus
11
Bonus When Referrals Upgrade
-
-
20% Bonus
12
Guaranteed Signups Upon Joining
-
-
5 Credits
13
Link Credits Upon Joining
-
-
50 Credits
14
PTR Credits Upon Joining
-
-
50 Credits
15
Email Credits Upon Joining
-
-
50 Credits
38. Apakah perbezaan antara ahli percuma dan ahli berbayar?
Perbezaan antara ahli percuma dan ahli berbayar adalah dari segi faedah yang diterima seperti berikut:-
Faedah Ahli
Upgrade Member / Ahli Berbayar
Privelege
Nilai Privelege
Premium
Nilai Premium
F. Ad Credits Upon Joining
50,000 Credits
RM25.00
100,000 Credits
RM50.00
Banner Credits Upon Joining
50,000 Credits
RM25.00
100,000 Credits
RM50.00
F. Banner Credits Upon Joining
50,000 Credits
RM25.00
100,000 Credits
RM50.00
X-Credits Upon Joining
3,000 Credits
RM30
3,000 Credits
RM30
Guaranteed Signups Upon Joining
-
-
5 Credits
RM9.50
Link Credits Upon Joining
-
-
50 Credits
RM1.90
PTR Credits Upon Joining
-
-
50 Credits
RM2.25
Email Credits Upon Joining
-
-
50 Credits
RM2.25
Jumlah Nilai Iklan
180,000 Credits
RM105.00
300,155 Credits
RM195.90
Jumlah Kos Upgrade
-
RM90.00/Lifetime
-
RM39.00/Monthly
Kos Upgrade Untung/Rugi(RM)
-
RM15 (Untung)
-
RM156.90 (Untung)


39. Apakah keuntungan atau kerugian yang mungkin saya hadapi sekiranya saya memilih status ahli berbayar atau Upgrade Member?
Seperti yang kami katakan asas program kami adalah win-win basis (menang-menang), sama ada kepada ahli ataupun pengiklan. Sebelum anda menghasilkan apa-apa pendapatan sila lihat berapa jumlah kredit iklan yang anda perolehi sekiranya anda menaiktaraf keahlian anda.

40. Bagaimanakah caranya menghubungi admin?
Anda boleh menghubungi admin melalui support tickets. Kami amat menggalakkan anda menggunakan support tickets tersebut untuk menghubungi pihak pengurusan Malaysian PayPerClick bagi mengelakkan 
 soalan anda teerlepas pandang dan sekaligus meningkat khidmat sokongan bantuan.

41. Bagaimanakah caranya menghubungi Referral atau Downline saya?
Anda boleh menghubungi Referral atau Downline anda melalui ruangan massage yag telah disediakan pada halaman akaun anda. Sila klik compose new dan jangan lupa isikan username Referral/downline anda diruangan Recipient yang anda hendak hubungi dan kemudian klik Send Messages selepas anda melengkapkan ruangan tajuk dan messages anda.

42. Adakah saya boleh mengubah maklumat akaun saya yang sedia ada?
Ya! anda boleh mengubah maklumat akaun anda di menu Account. Antara maklumat akaun yang anda boleh ubah adalah seperti Nama, No.Personal Pin, Maklumat Email, Password dan personal akaun anda. Personal Pin adalah amat penting untuk tujuan bayaran dan mesti dirahsiakan bagi mengelakkan pendapatan anda hilang kerana perbuatan hackers. Anda boleh meminta semula Personal Pin anda sekiranya anda lupa untuk tujuan bayaran kelak. Sila klik Forgot PIN untuk meminta semula Personal Pin baru anda.

43. Apakah yang perlu saya lakukan pada ruangan Preferences?
Sila Turn On semua Account Preferences anda bagi mengelakkan anda terlepas daripada apa sahaja pengumuman atau faedah daripada sistem Malaysian PayPerClick.

44. Bagaimanakah caranya saya menerima bayaran pendapatan saya dari Malaysian PayPerClick?
Anda boleh meminta bayaran anda melalui menu Withdraw diruangan akaun anda. Selepas anda klik withdraw anda boleh memilihkan kaedah bayaran pendapatan anda sama ada melalui MAYBANK atau CIMB atau CEK. Anda hanya boleh meminta bayaran anda selepas baki akaun anda mencapai sekurang-kurangnya RM10. Selepas anda memilih kaedah bayaran tersebut anda hendaklah melengkapkan ruangan kosong tersebut contoh seperti berikut:

Payment Address / Account : Alamat email akaun anda
Gross Withdraw:
Jumlah bayaran yang diminta
Personal PIN :
No.Pin akaun anda


45. Bagaimanakah caranya menghasilkan pendapatan?
Anda boleh klik menu Earning Area pada akaun anda atau anda boleh klik Surf Ads pada menu di atas header Malaysia PayPerClick. Anda akan melihat beberapa link iklan yang anda boleh klik. Selepas anda klik iklan tersebut sila tunggu beberapa saat untuk melihat iklan dan pastikan selepas masa iklan tamat sila klik salah satu 4 nombor yang timbul di atas header sebelah kiri berdasarkan arahan yang diberikan oleh sistem. "Contoh: nombor yang timbul 9673, dan Arahan Sistem Click 7". Maka anda dikehendaki klik nombor tersebut ataupun sekiranya anda tidak mengikut arahan tersebut anda tidak akan memperolehi sebarang pendapatan.

No comments:

Post a Comment